vemvann

Alla inlägg under december 2011

Av Du vet vem - 31 december 2011 10:25

Efter noggranna överväganden (jag har ju en del förbättringsområden) har jag nu kommit fram till att jag måste bli modigare. Jag menar.. hur rädd får man va? Jag tänkte att jag skulle behålla de rädslor som är nödvändiga för min överlevnad medan jag ger faaan i att vara rädd för skitsaker. Detta resonemang gör således att jag febrilt kloar mig fast vid min höjdrädsla samt min fobi för dinosaurierna i Täby medan jag upphör att skrika som en flicka så fort jag ser en man. Dessutom ska jag börja skratta räkorna, med sina små piller-ögon och hemska skalkroppar, rakt i ansiktet. Tänkte jag börjar på Coop. Så fort jag ser den vidriga lilla kyldisken med dessa äckliga små monster ska jag gå raka vägen fram och peka och skratta, HAHAHAHAHA! För den som inte lyckats lista ut det ännu så är det Simba i Lejonkungen som är min förebild. Tänkte jag skulle bli modig som ett.. lejon alltså.


Gissa vem som invigde sitt nya löfte genom att själv byta glödlampor i taket? Jag är er modigaste kompis!


/C(ourage)

Av Du vet vem - 30 december 2011 19:34

Idag var jag tvungen att googla hur man kokar potatis...


/C(hef)



Uppdatering:

Jag lärde mig även varför man ska hä i ägget innan vattnet kokat upp.


/(Master)C(hef).. Ja, det var värt en befordran.

Av Du vet vem - 29 december 2011 08:23


Nu ska jag väl erkänna att jag är den första att hänga på när det vankas "jag-hatar-män-diskussioner", mest för att de är så tacksamma att ge sig på. Resten av jordens befolkning måste man ju ogilla i hemlighet för att inte komma på kant med samhället, men just den manliga skaran är det okej att tala illa om bland folk. Jag blev en manshatande feminist på grund av bekvämlighet? Jaaa, nått ska man väl vara här i världen. Men jag undrar.. är denna b-rud på riktigt? Kan nån snälla säga att hon skämtar? Tror annars jag måste byta sida. Vem kan gilla kvinnor efter att ha lyssnat på denna fantastiskt genomtänkta utläggning? Tror även jag måste byta kön..


/C(ristoffer?)

.

Av Du vet vem - 27 december 2011 22:31

HÄR KAN MAN VA! //wowjocke

Av Du vet vem - 23 december 2011 12:56

tror nog att det var sista gången jag är på bolaget dagen innan julafton. 

var där astidigt för att slippa allt folk... var inte ensam om att tänka så. stod i kö med en lång lista på¨uppdrag av mamma. och väntade och väntade. bolaget i hammarstrand är ungefär som en cell. har man väl kommit in kommer man fan inte ut. och varmt också. så förbannat. fick ett ex-antal psykoser när folk måste stå och fundera "jaaa undra vad man ska ha idag dååå?..." FEL DAG ATT FUNDERA PÅ! efter ett år var det min tur. så himla retro att handla över disk. känns som att jag var kung och dom som jobbade var mina undersåtar. synd bara att dom hade glömt rulla fram tronen och röda mattan.. 

Av Du vet vem - 22 december 2011 18:00

hemma på arbetsläger. dags för familjens stora julstädning. samma sak varje år. slutar oftast med att jag blir helt jävla galen. efter att vi städat är det dags för årets näst viktigaste händelse. gran-omröstningen. mamma har två röster. min röst är minst viktig och räknas som en halv.  


nu dags för operation-vardagsrum. 

/jul-johanna

Av Du vet vem - 21 december 2011 13:06

Känner nu att det är dags för mig att dela med mig av mitt bästa magitrick. Jag tror äntligen att världen är redo. Igår kväll placerade jag ett strategiskt samtal hem till mor vid middagstid, enbart för att hon skulle få chansen att fråga vad jag lagade för gott. Svaret, två brända hamburgare utan något till.. förutom en liten ynka ketchupklick (ja, den lyckades lämpligt nog ta slut precis då) ger alltid samma önskade magiska effekt på kontot. Caaatching! 700:- rikare. 


Detta resulterade i att jag idag drog på mig mina bästa spenderarstrumpbyxor och gav mig ut på byn. Tänk bara om någon hade haft vett nog att förvarna mig lite om halkan. Då kanske jag hade gjort valet att stanna inne och svälta istället.. fast troligtvis inte. Jobbar ju inte riktigt så. Jag gjorde i alla fall en nytolkning av vår allas favoritscen "Bambi på hal is" och fick stående ovationer. Vid ett tillfälle kände sig alla tanter i min omedelbara närhet sig tvungna att kollektivt dra efter andan och sedan hålla den i sisådär 5 minuter. Kan inte annat än hoppas att de klarade sig. Efter att jag spexat klart framför dem var jag tyvärr tungen att avvika så pass hastigt från platsen att jag inte hann se efter. För att göra en långt historia kort har jag nu inte många korvören på kontot igen. Ordningen är återställd.


/ C(ash is king)

Av Du vet vem - 20 december 2011 09:43

"Evolutionen har gjort att män överskattar sig själva och misstolkar kvinnors signaler för att de tjänar på det ur ett fortplantningsperspektiv. Om de tror att alla vill ligga med dem så är risken mindre att de missar chansen när någon verkligen vill göra det."


Forskningen har äntligen knäckt den svåra gåtan till varför män försöker ligga med allt och alla. Det förstår helt enkelt inte bättre. (Från Aftonbladet.. så klart.. igen.)


/C(ourtship)

Presentation


Life is a Race - Can You Win it Without Steroids?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

qwertyuiop asdfg hjklöä xcvbnm?
 ida
 johanna
 carro
 lollo

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards