vemvann

Alla inlägg under augusti 2012

Av Du vet vem - 23 augusti 2012 17:46


johanna! eftersom det inte är något vettigt som framförs på det här stället ändå så kan vi väl börja dumpa våra katter här?!

Av Du vet vem - 21 augusti 2012 17:38


Jag har i hemlighet surat för att ingen annan bloggat och väntat ut er! Men eftersom carro var den första att bita i det sura äpplet så kan jag följa med lite "sjuka journaler". Särskrivning när det är som bäst. Eller så finns det läkare med aningens makaber humor.


 

Av Du vet vem - 17 augusti 2012 13:17

Vart är alla mina små bloggare...?


Jaja, tur att någon är här och håller ställningarna iaf. Jag har börjat med en ny grej. Det hela sattes i  rullning genom ett enormt kaffesug och en promenad genom staden(Sundsvall som åsyftas). Råkade irra mig in på ett litet fik och 3 sekunder senare blev jag pålurad ett stammiskort som sedan har dragits friskt. Det är nämligen så att för varje fika jag köper så får en unge i etiopien en skolmåltid. Denna drive blir genast lite farlig när den kopplas ihop med mantrat "Ät nu upp.. tänk på de svältande barnen i Afrika". Att jag nu fikar minst tre gånger om dagen beror på en blanding mellan mitt superhjältekomplex(saving the world, one fika at the time) och mitt dåliga samvete. 


Nu ska ni ju för allt i välden inte tro att jag på något sätt motionerar bort något av detta genom att vandra fram och tillbaka till fiket. Jag kommer helt sonika dit på morgonen kl 10 när de öppnar och stannar tills skammen i kroppen slutligen tvingar mig att gå runt 16-tiden. Dock släpar jag ju med mig min svarta skrivmaskin och en massa papper så att de ska tro att jag är en viktig b-rud som gör viktiga saker medans jag sitter och är passivt solidarisk. Det känns ju då genast lite mindre hobo-aktigt.


Idag ska jag ta med mig en kompis dit så de vet att jag faktiskt har vänner. Fröken J har lovat att ställa upp. Dock ryktas det om en kaffe på sin höjd.. kul när ens karl inte kan äta för att han bantar och ens kompis inte kan fika för att hon inte har råd. Börjar bli för smal för mitt eget bästa. Ska se om jag inte kan göra en insats för både mig, Johanna och en liten etiopie senare i eftermiddag.


Senare ikväll ska jag och J göra sjuka saker.. hoppas jag..


Matamig!


/C

Presentation


Life is a Race - Can You Win it Without Steroids?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

qwertyuiop asdfg hjklöä xcvbnm?
 ida
 johanna
 carro
 lollo

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards