vemvann

Alla inlägg under juni 2012

Av Du vet vem - 17 juni 2012 20:26

nu har jag bott i sundsvall i en vecka och avklarat min första arbetsvecka. bjuder på en lista.


BRA MED SUNDSVALL

patrik bor här

ida bor här

lollo bor här 

det är ganska fint 

lägenheten är ganska bra

det finns många ställen att spendera pengar på

det finns tydligen något som heter begetterian (!) mmmmmmmmmmmmm brööd


DÅLIGT MED SUNDSVALL

carro och co bor inte här

det är brant. får dödsågest av att gå hem

det är kallt och regnar ofta

äcklig mat (kebab)



annars ganska okej. äger på jobbet och kommer kanske få en benmuskel eller två av att gå hem.

just nu tänker jag mest på att åka utomlands och ligga på en strand med ett x antal öl i min kropp. dags att börja banta kanske. 




Av Du vet vem - 15 juni 2012 13:16

Livet... varför kostar det? Brände sjukt mycket pengar nere i Blekinge. Tråkigt nog brände jag mig sjukt mycket i ansiktet med. Solen var ju faktiskt framme fem min under en spelning. Var dessutom in en sväng på Kramfors kommun för en liten arbetsintervju när jag precis kommit hem. Tyvärr hade jag då börjat flagna i hela ansiktet. Ännu tråkigare är att Kramfors kommun profilerar sig som en hälsokommun.. får man jobbet trots att de är övertygade om att man är spetälsk tro? Hoppas!


Nu är jag för övrigt ensam kvar i Östersund. Alla andra har lämnat skeppet. Jag är siste man kvar. Min slutledning av detta blir att jag faktiskt har kaptensposition och har så haft under hela min vistelse här. Då har jag ju kommit en bit i min erövring av världen iaf.. utan att ens behöva ligga med en enda människa. Sweet! Dock börjar det redan bli ensamt och jag måste nästan svänga förbi i Sundsvall snart och stirra lite på mina forna matroser. De ska veta sin plats!


/C(itrusfrukter motverkar skörbjugg och passar dessutom bra till Tequila.. Win-win!)

Av Du vet vem - 8 juni 2012 14:12

jag har tidigare haft en liten uppfattning om att jag någonstans är en ganska strukturerad person. just nu fattar jag inte vart den bilden kommer ifrån. har jag noll självinsikt? 

just nu är både lägenheten och min hjärna ett totalt kaos. igår trodde jag att jag hade läget under kontroll................ nu frostar jag ur frysen. vilket ledde till att hela golvet blev en ofrivillig pool = kartongerna badar... :( samtidigt som jag börjat tvätta täcken och gud vet allt. plus packar det sista innan säpo kommer och ska "hjälpa till". vet att jag kommer få ett totalt psykotiskt anfall när mamma kommer. speciellt då vi båda är självutnämnda arbetsledare. det funkar inte. och absolut inte på 27 kvm. gud hjälpe mej imorgon när allt ska packas upp..



imore såg jag ett litet reportage om psykiatrin i östersund.. sluten-avdelning...låter ganska lockande. heheHehehhhehEEhhehehhHehehe

Av Du vet vem - 8 juni 2012 10:58


För ett år sedan påbörjade jag, Ida Slida, min andra dag på kubal, rädd, ledsen och ensam. Johanna, Carro och Lollo var kvar i Östersund och hade så himla roligt.. utan mig.. och jag var strandsatt i Stöde hos mina japanska adoptiväron i väntan på att jag skulle få tag i en egen lägenhet och hade inte lika roligt..


iofs hade ni väl en del ångest också.. men när jag tänkte på det så hade ni bara roligt.. utan mig.. gjorde utflykter med fikusen.. utan mig


ett år senare sitter jag i Stöde igen.. fast denna gång frivilligt på semester/sjukskrivning med familjen.. lollo har tjackat sin 143:e lägenhet i Sundsvall och flyttar ur de andra 142 lägenheterna samtidigt. Johanna flyttar till Sundsvall as we speak och carro är på sweden rock (?!).


Inte ens fikusen är kvar i östersund.. 


ingenting är som det ska.. inget blir som det en gång var

Presentation


Life is a Race - Can You Win it Without Steroids?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

qwertyuiop asdfg hjklöä xcvbnm?
 ida
 johanna
 carro
 lollo

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards