vemvann

Alla inlägg under mars 2012

Av Du vet vem - 31 mars 2012 15:54

inatt drömde jag att jag fick ett jobb. det perfekta jobbet också. var ju tur att det bara var en dröm. vem vill slappna av liksom och ha ett jobb klart. nä jag hänger hellre på platsbanken dag ut och dag in. 

snart kommer erika med pastasallad. MmMMMMMmmmmmmmmmmmm. och öl. såklart! 

i natt ska vi sexdansa till loreen i vanlig ordning. 


ses. 

Av Du vet vem - 30 mars 2012 14:19

Då jag har precis noll tillstymmelse till liv just nu och således inte har några upplevelser eller vardagshändelser att blogga om tänkte jag starta upp en ny serie här i bloggen. Jag kallar den "Sett från mitt fönster" och utstuderat nog går den ut på att jag skriver om iaktagelser gjorda genom mitt vardagsrumsfönster, köksfönster eller möjligtvis något skolfönster. Jag lovar absolut inte att den kommer innehålla något intressant. Men ni ges i alla fall möjligheten att ha lika tråkigt som jag på dagarna. Så... I spy, with my little eye, something... GAY!


Alldeles precis traskade det förbi en man nedanför på gatan. Denne man var av kategorin den typiska hårdrockaren. Långt hår, svarta brallor med tillhörande hängande kedjor och en hård skinnjacka. Med sig hade han tre stycken hundar. Tre stycken små hundar. Tre stycken kinesiska nakenhundar, med sina extremt fjantiga hårtoffsar på väl placerade kroppsdelar. Dessa tre hundar hade dessutom varsitt täcke. En hade rött, en hade lila och en hade rosa.

Gay, gay, gay.. tänkte jag och fortsatte sedan med mina studier.


/C

Av Du vet vem - 29 mars 2012 14:54

Sprang på Anneli på skolan idag och hon frågade om jag hade färgat håret. Hon tyckte det var så brunt. Hon frågade även om jag hade slutat äta morötter. Kul tjej!


Vad gjorde jag då på skolan, undrar ni (och med all rätta)? Jo, medan Johanna har sjunkigt ner i 50-talets hemmafrumode, bakåtsträvare som hon är, har jag nämligen gått in i rollen som familjeförsörjare helt och fullt. Hänger på skolan från morgon till kväll och tävlar med alla brainiacs om vem som kan vara mest produktiv. Vem vann? Ja, jag vann då inte. Men jag ger mig inte. Imorgon stundas en ny spännande tävlingsomgång. Skriva D-uppsats är kul. Det skulle dock vara roligare om de inte använde Urkund för att kontrollera för plagiat.


/C(opy + paste)

Av Du vet vem - 29 mars 2012 11:49

efter några dagar i sundsvall kommer jag lätt in i hemmafrumode..vilket passar mej helt perfekt. förstår egentligen inte vad jag ska med ett jobb till när jag är expert på att göra ingenting på så lång tid som möjligt. 

istället för att gå på skolan känner jag att jag har mycket viktigare saker för mej idag. tillexempel gå på stan. hämta ut min nya jacka. träffa erika och carro. jag börja förstå maria montazai mer och mer. 

Av Du vet vem - 22 mars 2012 21:58

Bjuder på en liten bildserie från senaste bb-live timmen. Kan inte med ord beskriva hur fruktansvärt fel det är. 

Detta är till dej carro!       

Av Du vet vem - 21 mars 2012 19:21

Idag på väg till skolan blev jag vittne till en scen så osannolik att jag en stund funderade på om jag satt kvar framför tvn. Efter att jag kollat mig runt lite som hastigast bestämde jag mig för att jag mest troligt faktiskt befann mig utomhus, dock främst för att det regnade på mig. Nu åter till historien..


Precis tvärs över gatan slänger en intet ont anande man upp sin bildörr för att mest troligt stiga ur bilen lugnt och stilla. Det hade säkert gått helt enligt hans planer om inte en stackars kvinna, på en stackars cykel, väldigt olyckligt befann sig i hög fart just mot det ställe där dörren skulle uppenbara sig. Hon kör alltså rakt in i den precis öppnade bildörren och flyger inte helt otippat handlöst genom luften en 0,23 sekunder senare.


Denna scen gör mig så paff att jag tvärnitar och blir stående i några sekunder medan jag försöker förstå vad som egentligen hände. Kvinnan fick för övrigt hjälp upp av mannen i bilen samt en annan man som gömde sig i en annan bil. Detta gjorde att jag funderade ett slag över om dom var kumpaner och utförde denna manöver med flit. Efter att ha lyssnat till den första mannens förtvivlade ursäketer bedömde jag dock att det var en mycket osannolik tanke. Lämpligt nog väl passande till den osannolika situationen. Har fortfarande inte helt bestämt de båda männens skuld i sammanhanget.


När jag stått där och glott i några sekunder ansåg jag att det var bäst att röra på sig innan folk trodde man stod där för sitt goda nöjes skull. Måste dock avsluta denna vardagliga iaktagelse med att säga att kvinnan klarade sig bra och skuttade raskt upp på fötter efter den lilla incidenten. Måste också säga att jag var ovanligt glad över att inte vara Idahoe just i det ögonblicket eftersom jag då troligast spenderat mitt uppehåll mitt i livet med att skratta ihjäl mig. Skulle ha känts ytters opassande!


/C(ykelhjälm)

Av Du vet vem - 18 mars 2012 09:07

Då har Johanna lämnat byggnaden. Hon sov här inatt eftersom hon lånat ut sin lägenhet till bättre behövande. Men det hade man ju inte mkt för då hon vägrade släppa till. Hatar frigida kvinnor... och fröken J kan ju vara den värsta av dom värsta på den fronten. Konstigt nog kände jag ett starkt behov av att googla på panikångest efter att hon varit här. Symptomen är:


  • Ansträngd andhämtning eller andnöd
  • Yrsel, ostadighetskänslor, svindel eller matthet
  • Hjärtklappning eller hastig puls
  • Darrningar eller skakningar
  • Svettningar
  • Kvävningskänslor
  • Illamående eller magbesvär
  • Overklighetskänslor inför en själv eller omgivningen
  • Stickningar/domningar i händer och fötter
  • Värmevallningar eller frysningar
  • Smärtor eller obehag i bröstet
  • Rädsla att dö
  • Rädsla att bli ”tokig” eller göra något okontrollerat

Vet inte om människosläktet är ovanligt veka? Det där kallar ju jag en vanlig söndag. Nä, nu ska jag googla vidare för att se om jag kan hitta en tillräckligt fin sjukdom som jag tycker passar in på mig. Hitta generella symptom som ex huvudvärk = "du-är-redan-död" är ju det enda egentliga nöjet man har på en söndag.


/C

Av Du vet vem - 8 mars 2012 13:11

För just idag, mina vänner och bekanta, är det ett år sedan jag opererade bort båda mina visdomständer och antog namnet Quagmire.. aka Spongebob Squareface. Jag vet att jag ser glad ut på dessa bilder.. eller ja.. dvs i en "min-mamma-säger-att-tjocka-barn-inte-kan-le"-anda då. Men jag vill påminna er om mitt oerhörda lidande och mana er till att denna dag ska gå i stillhetens tecken. Allmän frid skall råda, onödiga aktiviteter skall undvikas och måltiderna skall bestå av enkel mat. Klä er gärna i svart. Denna dag är, och kommer alltid att vara en sorgens dag. För att ni ska komma i stämning klistrar jag in dessa bilder.


Väl mött!

/C

            

Presentation


Life is a Race - Can You Win it Without Steroids?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

qwertyuiop asdfg hjklöä xcvbnm?
 ida
 johanna
 carro
 lollo

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards